• 4

Aktualizacja wskaźnika (DR) Domain Rating

Aktualizacja wskaźnika (DR) Domain Rating
4.4 (88.57%) 7 głos[ów]

Osoby pracujące w branży SEO świetnie znają narzędzie Ahrefs, natomiast tym, którzy z tą działką mają niewiele współnego wystarczy informacja, że jest to narzędzie do analizowania profilu linków zewnętrznych serwisów, oceniania ich widoczności oraz konkurencyjności, a także wyszukiwania nowych propozycji słów kluczowych – są to główne obszary w których wykorzystywany jest Ahrefs, oczywiście przy współpracy z innymi dostępnymi narzędziami.

WiWi-aktualizacja-domain-rating-ahrefs

W dniu dzisiejszym na blogu serwisu poinformowano o aktualizacji wskaźnika DR (czyt. Domain Rating, autorskiego parametru służącego do oceny jakości domeny), która rozpocznie się w przyszłym tygodniu. Zmiana podyktowana jest decyzją o ulepszeniu formuły obliczania oceny domen, która w chwili obecnej, często ma niewiele wspólnego z rzeczywistością, przypisując spamowym domenom dość wysoki wskaźnik DR, a to ze względu na znaczną liczbę backlinków prowadzących do domeny.

Zmiana ma być globalna i znacząco wpłynąć negatywnie na wysokość wskaźnika DR większości monitorowanych domen (parametr może ulec obniżeniu o DR 30↓, a w szczególnych wypadkach, nawet o DR 50↓).

Jak zdobyć wysoką wartość DR?

Na wysoką ocenę parametru DR wpływać będzie przede wszystkim ilość linkujących domen do docelowej strony internetowej. Co bardzo ważne – pozyskiwane dla strony odnośniki będą musiały być całkiem unikalne, gdyż każdy kolejny link z pozyskiwanego serwisu, nie przyczyni się do zwiększenia wartości parametru DR („link juice” takich odnośników ulega unieważnieniu).

Kolejną istotną informacją jest to, że dużo bardziej wartościowymi odnośnikami do serwisu będą strony, które w małej ilości rozprowadziły swoją moc SEO – czyli im więcej linków wychodzących z serwisu, tym mniej korzystne jest pozyskanie takiego odnośnika. Na wzrost wskaźnika DR serwisu nie będą także wpływać odnośniki, które posiadają atrybut „nofollow”.

Ostatnią, ale nie mniej ważną informacją jest to, że wzrost backlinków u linkującej domeny, wpłynie również korzystnie na nasz docelowy serwis, o ile tylko posiadamy stamtąd odnośnik „dofollow”.

Co to zmienia?

Zapowiadane na przyszły tydzień zmiany, niespecjalnie zmuszają do refleksji nad działaniami, o ile wczesniej stosowano się do wskazówek dla Webmasterów. Warto jednak przy tej okazji jeszcze raz spojrzeć w profil linków aby zawczasu zaznajomić się z możliwą skalą zmian parametrów pozyskanych, obserwowanych i obsługiwanych serwisów.

[2018-02-09 AKTUALIZACJA]

W dniu wczorajszym na oficjalnym blogu serwisu potwierdzono zakończenie prac nad aktualizacją wskaźnika Domain Rating. Po początkowo znacznych spadkach (które rzeczywiście oscylowały wokół DR 30-50↓ – była to pierwsza próbna aktualizacji v2.0), ostatecznie po otrzymaniu wielu informacji zwrotnych od Klientów – metodyka uległa nieco modyfikacji (nazwanej łatką v2.1) dzięki czemu po zakończeniu prac nad algorytmem, niektórym serwisom nawet podniesiono rating i przypisano wyższy DR niż przed aktualizacją.

Istotną informacją jaką Tim Soulu podaje w swoim wpisie jest taki, że nie został zmieniony sposób naliczania ilości linków z analizowanych domen – tylko sposób ich mapowania na wykresie wartości (0-100) – tak wiec wspomniane wcześniej czynniki podnoszące wartość popularności linków Twojej domeny jest dalej w mocy – aktualizacja przyniosła tą jednak różnicę, że osobom spamujacym dużo trudniej będzie podnieść wartość DR swoich serwisów, a z kolei osobom zajmującym się white hat SEO, powinno przyjść to teraz dużo łatwiej.

Udostępnij artykuł
Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on Twitter

Nasze usługi, kliknij i zapoznaj się z ofertą


pozycjonowanie adwords rwd sklepy

Sprawdź też...

4 odpowiedzi.

  1. FotoGuzik pisze:

    Dobrze, że trafiłam na ten artykuł, ponieważ lepiej wcześniej wiedzieć, niż później niemało się zdziwić, patrząc na spadek DR w ahrefs :)

  2. Dominik pisze:

    Ciekawy art, nawet na to nie zwracałem wcześniej takiej uwagi, dzięki za naświetlenie tej kwestii :)

  3. Budownictwo pisze:

    Czy jest jakiś serwis, w którym można analizować masowo parametry z Ahrefs (DR i UR)? Oczywiście odpłatnie.

    • Mateusz Sajewicz Mateusz Sajewicz pisze:

      W samym narzędziu Ahrefs mamy możliwość analizy masowej wskaźników dla kilkudziesięciu domen w tej samej chwili. Po zalogowaniu z nawigacji głównej wybieramy „Więcej”, a potem „Analiza seryjna” i decydujemy o dopasowaniu – osobiście preferuję opcję analizy domeny z jej wszystkimi subdomenami :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *