Google Search Console – nowości 2016 [PODSUMOWANIE KWARTAŁU]

Google Search Console – nowości 2016 [PODSUMOWANIE KWARTAŁU]
5 (100%) 1 głos[ów]

Coraz więcej zmian w Google Search Console. Większa przepustowość danych, wydłużenie okresu przechowywania ich przez Search Analytics, a także nowe filtry to tylko niektóre z zapowiedzianych i/lub wprowadzonych nowości giganta z Mountain View.

 Zmiany w Google Search Console

Statystyki widoczne ponad 90 dni

Nie dalej jak pod koniec czerwca dziennikarka The SEM Post, Jennifer Slegg, napisała, że możemy spodziewać się wydłużonego czasu raportowania danych w analityce wyszukiwania w Google Search Console – obecnie wynosi on maksymalnie 90 dni. Użytkownicy tego narzędzia Google już od dawna narzekali na niewystarczający ich zdaniem okres. W rozmowie z The SEM Post Gary Illyes (analityk Google’a) wprost potwierdził, że firma pracuje nad zmianami, które uwzględniają także tę kwestię. Dodatkowo ekipa z Google’a cały czas pracuje nas zwiększeniem przepustowości danych.

Okres raportowania w Google Search Console to obecnie max 90 dni - wkrótce może się to zmienić

Raportowanie w Google Search Console za okres dłuższy niż 90 dni? To więcej niż prawdopodobne

Integracja raportów z Search Console i Google Analytics

Miesiąc wcześniej (maj) Google umożliwił integrację Search Console z Google Analytics (GA) pod kątem przeglądania danych z obu narzędzi (więcej tutaj). Na panelu z lewej strony w GA, pod kategorią „Pozyskiwanie” widnieje nowa zakładka – Search Console. Narzędzie to, po integracji z Analytics, łączy dane z obu źródeł i wyświetla je tuż obok siebie w trzech tabelkach. Rozwiązanie to wprowadzono, aby administratorzy mogli łatwiej porównywać dane dotyczące widoczności, CTR, średniej pozycji czy zachowania w wynikach organicznych z danymi takimi jak współczynnik odrzuceń, ilość odsłon czy współczynnik konwersji.

Google zachwala, że nowy widok raportów pozwala przenalizować dane od deski do deski. I tak dane o pozyskiwaniu użytkowników (Acquisition) można zestawić z danymi o ich zachowaniu (Behavior) i konwersji (Conversion).

Integracja Google Search Console z Analytics

Po integracji Google Search Console z Analytics możemy w jednym oknie porównać dane z obu narzędzi

Rich results, AMP – nowe filtry w Google Search Console

Tydzień później w Search Console pojawiła się opcja filtrowania stron ze względu na AMP (Accelerated Mobile Pages/Przyspieszone Strony Mobilne – projekt mający na celu przyspieszenie ładowania stron na urządzeniach mobilnych). Opcja ta pokazuje ruch na stronach wykorzystujących rozwiązanie AMP. Wcześniej filtr zawężał dostarczane informacje tylko do stron AMP wyświetlanych w „Wiadomościach” w wyszukiwarce. Możemy się zatem spodziewać dalej idących dostosowań narzędzi Google do projektu AMP. (Więcej przeczytasz na oficjalnej stronie, a także tutaj).

Miesiąc później (końcówka czerwca) w widoku statystyk Google Search Console pojawiły się nowe filtry – featured snippets oraz rich results (wyniki rozszerzone).  Nowe filtry pozwalają na rozszerzoną analizę klikalności podstron. Możemy porównać czy lepiej klikają się podstrony wyświetlane w sposób tradycyjny, czy podstrony rozszerzone, czyli inaczej karty rozszerzone/rich cards, w których wyniki zaprezentowane są w postaci tytuł+opis+miniaturka grafiki [zdjęcie poniżej].

Rich cards - karty rozszerzone w wynikach Google

Ewolucja prezentacji wyników wyszukiwania w Google [zdj. webmasters.googleblog.com]

Nowości i co dalej?

Powstaje na koniec pytanie: jakiego rodzaju korzyści to przynosi? Google konsekwentnie usprawnia swoje narzędzia pod kątem mobile – użytkownicy mają mieć ułatwione wyszukiwanie na urządzeniach mobilnych, a administratorów stron „popycha się” w kierunku implementacji narzędzi i rozwiązań przyjaznych mobile. Z kolei webmasterzy ze swojej strony mają coraz więcej możliwości analityki ruchu z urządzeń mobilnych.

Udostępnij artykuł
Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on Twitter

Nasze usługi, kliknij i zapoznaj się z ofertą


pozycjonowanie adwords rwd sklepy

Sprawdź też...

7 odpowiedzi.

  1. Zgred pisze:

    Więcej mięcha !!!

    Ale super pomysł – mam nadzieję, że będziecie kontynuować. Wrzućcie też njusy od Analyticsa. Nikt tego nie prowadzi a będziecie mieli wiernych czytelników. I Mnie :)

    • RG pisze:

      Z pewnością zbieg okoliczności z artykułem sprzed tygodnia http://nprofit.pl/ostatnie-nowosci-najblizsze-plany-google-search-console/ :)

      • Joanna Kulik pisze:

        Rafał, ale newsów się nie wymyśla! Jak wylatuje nowinka z Google’a to wszyscy piszą i chcą o tym pisać. Co więcej – to obowiązek o tym napisać. Najczęściej zanim coś dojdzie do polskich blogów, nowinki z branży hulają już na sztandarowych portalach anglojęzycznych, które czytuję oczywiście uważnie i interesujące przekazuję dalej w „mojej” formie :) Pozdrawiam serdecznie!

        • Kamil Rybicki pisze:

          Co do zasady, newsem jest: „Doda ma nowego chłopaka”. Zebranie listy wszystkich partnerów Dody (albo np. tych o określonym kolorze włosów) jest pewnego rodzaju opracowaniem, pracą autorską. Tutaj mamy do czynienia właśnie z takim „zbiorem”. Niemniej jednak, bardzo cieszy nas, że nasza treść Was „zainspirowała” (a wiele na to wskazuje). Fajnie byłoby jednak napisać skąd ta inspiracja została zaczerpnięta. Jakby nie było, Rafał poświęcił sporo czasu na przygotowanie takiego zestawienia. Pozdrawiam.

          • Joanna Kulik pisze:

            Kamil, zgodzę się, że idea zebrania newsów w formie opracowania jest fajnym pomysłem i na pewno inspirującym – w tym przypadku ukłon w stronę Rafała za zebranie newsów w formie linków do odpowiednich źródeł. Tak, to mnie zainspirowało do tego, aby opracować je szerzej w oparciu o oryginalne, anglojęzyczne źródła. Sama jednak idea nie jest oryginalna – to znana i chętnie eksploatowana forma dziennikarska o mocy podobnej do „TOP 10” itd :) Pozdrawiam!

    • Joanna Kulik pisze:

      Zgred, w imieniu WiWi odbieram Twe miłe słowa i obiecuję, że newsowych wpisów będzie więcej :) Na razie jestem nowym redaktorem bloga, także wszelkie uwagi mile widziane (a pochwały to już w ogóle!). Pozdrawiam :)

  2. Dawid pisze:

    Witam. Świetny artykuł. Na pewno posunięciem w dobrą stronę jest integracja GSC i GA. Jak dla mnie idealnie. Osobiście uczę się obsługi z instrukcji Sławka http://www.blog.gdaq.pl/2016/09/google-search-console-instrukcja-obslugi/. Bardzo mi on pomógł. Ale tak do wszystkiego dochodzi się własną pracą.