Poruszanie się po Google Analytics cz.2

Poruszanie się po Google Analytics cz.2
5 (100%) 1 głos[ów]

Program Google Analytics jest bardzo obszerny. Zawiera mnóstwo zaawansowanych funkcji i możliwości. W naszym cyklu omówimy podstawowe raporty, które mogą być przydatne dla każdej firmy. Nie wiesz jak czytać dane w Analytics? Zapraszam do czytania :)

Poruszanie się po Google Analytics cz.1

http://blog.wiwi.pl/poruszanie-sie-po-programie-google-analytics/

Kalendarz Analytics

kalendarz analytics

Zacznijmy od omówienia kalendarza wyświetlanego na każdej stronie. Znajduje się on w prawym górnym rogu. W praktyce bardzo często będziemy z niego korzystać. Możemy samodzielnie ustawić odpowiedni okres klikając na odpowiednie dni lub wpisać daty w okienkach zgodnie z ustalonym formatem. Lewe okienko oznacza „od jakiego dnia”, natomiast prawe „do jakiego dnia” włącznie. Istnieje również możliwość wybrania niestandardowego zakresu dat z rozwijanego pola oraz porównania wybranego okresu z innym okresem czasowym.

Zakładka „odbiorcy” i jej przegląd


Zakładka o nazwie „Odbiorcy” pozwala lepiej poznać użytkowników naszej witryny. Podstawowe dane dotyczące odbiorców poznamy, gdy klikniemy w raport o nazwie „Przegląd”. W górnej części strony pojawi nam się wykres z ustawionymi domyślnie ilościami sesji w poszczególnych dniach. Możemy zmienić rodzaj danych wyświetlanych na wykresie korzystając z rozwijanego pola w lewym górnym rogu wykresu. Da się również porównać dwa rodzaje danych w jednym wykresie klikając w niebieski napis „Wybierz dane”. Widok wykresu domyślnie ustawiony jest jako dzienny, ale możemy to zmienić operując odpowiednimi znaczkami po prawej stronie.

ZAKŁADKI

Pod wykresem znajdują się dane liczbowe dla ustalonego zakresu dat.

Sesje – ilość okresów, w których internauta aktywnie korzystał z witryny. Jeden internauta może wygenerować kilka sesji.

Użytkownicy – ilość osób, które miały przynajmniej jedną sesję na stronie.

Odsłony – ilość stron, które przeglądali internauci.

Strony / Sesja – średnia ilość przeglądanych stron. Uwzględnia powtórne odwiedziny.

Średni czas trwania sesji – przeciętna ilość czasu spędzanego na stronie. Nie liczy sesji zakończonej na obejrzeniu jednej strony.

Współczynnik odrzuceń – odsetek sesji jednoodsłonowych, czyli takich, które zakończyły się po obejrzeniu tylko jednej strony.

% nowych sesji – odsetek nowych użytkowników na stronie.

dane demo

 

 

Pod tymi wartościami mamy możliwość szybkiego sprawdzenia ogólnych informacji dotyczących demografii i technologii użytkowników strony. Klikając na odpowiedni napis możemy otrzymać np. wykaz 10 najpopularniejszych miast z których pochodzą. Jeśli interesuje nas większa ilość danych, wystarczy kliknąć na napis „wyświetl pełny raport” znajdujący się w prawym dolnym rogu strony.

 

 

 

 

 

Pozostałe raporty w sekcji „Odbiorcy”

Ewentualnie, możemy przejść po prostu do odpowiedniego raportu klikając na pasującą podkategorię w lewym menu. Przykładowo, rozwijając Dane geograficzne i wybierając raport Lokalizacja, ujrzymy mapę krajów, z których pochodziły nasze sesje.
last

Pod mapką znajduje się tabela z danymi posegregowanymi domyślnie od najwyższych ilości sesji. Segregację można zmienić klikając na nazwę odpowiedniej kolumny. Aby zobaczyć więcej niż 10 wyników, wystarczy zmienić w prawym dolnym rogu liczbę pokazywanych wierszy z 10 do np. 100. Do każdej tabelki przymocowana jest również wyszukiwarka oraz inne formaty widoku danych, np. Wykres kołowy i słupkowy.

W tej sekcji znajdują się jeszcze inne rodzaje raportów. Wiele z nich posiada jednak zaawansowane funkcje, a nie taka jest przecież tematyka tego artykułu :) Za jakiś czas omówimy sobie kolejną kategorię raportów Analytics o nazwie Pozyskiwanie.

 

 

 

 

Udostępnij artykuł
Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on Twitter

Nasze usługi, kliknij i zapoznaj się z ofertą


pozycjonowanie adwords rwd sklepy

Sprawdź też...