• 4

Jak sprawdzić jakie firmy odwiedzają naszą stronę?

Jak sprawdzić jakie firmy odwiedzają naszą stronę?
5 (100%) 3 głos[ów]

Czy wiesz, jakie konkretnie firmy odwiedziły Twoją stronę? Jest możliwość sprawdzenia tego z poziomu Google Analytics. Dane te będą wprawdzie niepełne, ale może być to sposób na zainicjowanie kontaktu z potencjalnym klientem, który wie już czym się zajmujesz.blog

Dostawcy usług internetowych

Dostawcy usług internetowych

Interesujące nas dane znajdują się w zakładce „Odbiorcy”, a ściślej w podkategorii „Sieć” widocznej po rozwinięciu sekcji „Technologia”. Analytics wyświetla tam listę dostawców usług internetowych.
Zdecydowana większość pozycji nie będzie nas interesowała. Nazwy znanych dostawców sieci typu Neostrada, Play czy Koba nic nam nie będą mówiły, zbyt wiele osób i firm korzysta z ich usług. Ale już po ponownym zaznaczeniu kolumny „Sesje” i posortowaniu ich rosnąco, zaczynają pojawiać się unikalne wyniki z nazwami firm.

Ustawienie filtrowania wyników

Ilość wyników pokazywanych w tym raporcie będzie zapewne bardzo duża. Jeśli zamierzamy tam często zaglądać, warto zapisać sobie odpowiedni filtr niestandardowy, który będzie od razu wykluczał nam niechciane wyniki.
W tym celu należy kliknąć na opcję Edytuj w prawym górnym rogu. Zostaniemy przeniesieni do panelu tworzenia raportu niestandardowego. Pola z tytułem i nazwą można wypełnić dowolnymi wyrażeniami, które pozwolą nam na łatwą identifikację tego raportu. Będzie je można później zmienić. Warto ustawić sobie od razu nazwy kolumn, które będziemy chcieli analizować.

Edycja raportów niestandardowych

Przejdźmy teraz do samych filtrów. Ustawmy opcję wykluczenia niechcianych dostawców usług w formie „wyrażenia regularnego”, wystarczy wtedy wpisać w odpowiednim polu jeden wyraz zamiast pełnej nazwy dostawcy. Dla ułatwienia pracy polecam otworzyć sobie jeszcze raz, w nowej zakładce przeglądarki, stronę z dostawcami usług sieciowych, na której byliśmy na początku.
Pole z nazwami wykluczanych firm jest bardzo wąskie, polecam rozpocząć pracę np. w notatniku, a na końcu skopiować i wkleić efekty naszej pracy do tego okienka. Nazwy dostawców oddzielamy znakiem „|” pomiędzy wyrażeniami. Na końcu nie stawiamy już tego znaku. Jeśli masz problem z identyfikacją dostawców usług internetowych, to polecam dodanie kolumny „Domena sieci” w „Wymiarze dodatkowym” (pod wykresem). Ukażą się nam adresy stron internetowych, na które łatwo będziemy mogli wejść i sprawdzić, czy dana firma jest dostawcą internetu czy może potencjalnym klientem.

Ustawienia filtrów

Poniżej podaję gotową do wklejenia listę najpopularniejszych dostawców usług internetowych:

neostrada|playonline|upc|blueconnect|polkomtel|chamerlinscy|cyfrowy|koba|orange|netia|vectra|homenet|multimedia|net partners|politechnika|telekomunikacja|inea|netia|yomura|oranage|internetia|euronet|dialog|t-mobile|cgnat|toya|bialnet|kablowa|tv|cable|static|not set|internal|bank|stansat|winogrady|sieci|net|internet|gts|centertel|broadband|sat|netcom|jmdi|adsl|duna|bras|idealan|awacom|ists|falconn|netcomit|ost|hajdamowicz|syrion|university|finemedia|itcomp|eltronik|gawex|invendo|logitus|ap-media|elektrobit|giga|academy|integrator|telpol|olko|res|servcom|telkab|telecom|fiberway|komplex|telekomunikacyjna|sunrise|supermedia|szczecinski|connected|compower|interkar|interkonekt|petrus|arkus|east and west|fiberlink|address|limes|wdm|servers|systemia|t-mont|ambit|connected|debacom|inkor|inm|telpol|leon|netico|network|ip|matrix|e-plan|comax|77|idealan|mdi|spoldzielnia|plast-com|mtm-info|nibe-biwar|classcom|sat-kol|wawok|apn|art-com|telewizji|kablowej

Jeśli świadczymy usługi tylko na rynku polskim, możemy dodać sobie jeszcze jeden filtr – uwzględnienie w kraju o nazwie „Poland”. Na koniec możemy zapisać naszą pracę.

Sprawdzanie wyników

Nasz niestandardowy raport możemy łatwo i szybko sprawdzać w kategorii „Dostosowanie” w menu głównym Analytics. Bez problemu możemy go też aktualizować o nowe, niechciane frazy. Warto regularnie zaglądać do tego raportu, by dać sobie odpowiednią ilość czasu na reakcję. No i z ciekawości sprawdzać, jakie firmy odwiedzają naszą stronę :)

Udostępnij artykuł
Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on Twitter

Nasze usługi, kliknij i zapoznaj się z ofertą


pozycjonowanie adwords rwd sklepy

Sprawdź też...

4 odpowiedzi.

  1. Michał pisze:

    Bardzo fajny artykuł – dzięki! Wykorzystam ten sposób na pewno!

  2. FotoGuzik pisze:

    Genialne! Już odpalam swojego Analyticsa i patrzę co w sieci piszczy 😀

  3. Cześć Adrian!
    Testowałem kiedyś narzędzie, które wykonuje za nas taką pracę – Leadberry. Nie wiem do końca w jaki sposób działa, ale wymaga integracji z GA. Później tylko dostawałem raporty mailowe z nazwami firm. Przyznam, że działało bardzo średnio, bo często właśnie listowało nazwy dostawców sieci. Spróbujcie jednak u siebie, może lepiej zadziała.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *