• 1

Na co zwrócić uwagę zakładając wizytówkę w Google Moja Firma?

Na co zwrócić uwagę zakładając wizytówkę w Google Moja Firma?
5 (100%) 3 głos[ów]

Często zdarza nam się słyszeć ze strony klientów pytania, dlaczego ich strona nie pojawia się wśród pozycji dostępnych w wynikach wyszukiwania i na Mapach Google. Odpowiedź jest prosta – dlatego, że firma nie ma założonej wizytówki w Google Moja Firma. W dzisiejszym wpisie opowiemy, dlaczego posiadanie wspomnianej wizytówki jest tak ważne i na co zwrócić szczególną uwagę zakładając ją.

Google Moja Firma

Załóżmy, że nowa wizytówka została już założona i zweryfikowana, teraz czas na wypełnienie poszczególnych pól formularza. Jak to zrobić, aby osiągnąć jak najlepszy efekt?

Nazwa firmy

Rozpoczynając wypełnianie formularza będziemy musieli podać nazwę firmy. Niby banalna rzecz, ale okazuje się, że można zrobić to lepiej niż się wydaje. Jeżeli pełna nazwa Twojej firmy posiada skróty mówiące o rodzaju spółki np. „Sp. z o.o. S. k-a” śmiało możesz zrezygnować z tych skrótów i wpisać tylko nazwę, którą posługujesz się na co dzień. Zamiast skrótów możesz natomiast dodać informację o branży, w której działasz – np. Produkcja Miodu Kubuś Puchatek.

Informacje teleadresowe

Kolejny element to adres – musisz tu szczególnie zadbać o to, aby wprowadzone dane były zawsze aktualne. Jeżeli zmieniasz siedzibę firmy, przenosisz sklep do innej lokalizacji, otwierasz knajpę w nowym miejscu, pamiętaj, aby uaktualnić dane w wizytówce. Nieaktualne dane adresowe to utrata potencjalnych klientów. Zasada ta dotyczy również numeru telefonu, adresu e-mail czy godzin otwarcia firmy. Brak aktualizacji to absolutny strzał w kolano.
Warto w tym miejscu wspomnieć też o konieczności podania numeru telefonu. Klient, który kliknie w numer telefonu jest już prawie Twój (prawie, bo dobrze by było, gdyby jeszcze ktoś był po drugiej stronie słuchawki i skutecznie przekonał do skorzystania z usług firmy). Czy są numery lepsze i gorsze? Okazuje się, że są! Najbardziej przemawiający do użytkowników numer telefonu to numer komórkowy – traktowany jest jako numer zawsze dostępny.

Zakres działalności firmy

Kolejnym elementem formularza jest kategoria. Powinna ona wskazywać na charakterystykę działalności firmy, czyli jasno określać zakres w jakim świadczy ona usługi. Nie jest to miejsce na opisywanie produktów. Jeśli więc zakres usług Twojej firmy to produkcja i dystrybucja miodu wystarczy, że wpiszesz te dwie frazy. Nie opisuj w tym miejscu poziomu słodkości poszczególnych odmian. Możesz wybrać kilka kategorii, pamiętaj jednak, aby nie odbiegały one od realiów, w których działasz.

Godziny otwarcia

Często wyszukiwanym przez klientów elementem są godziny otwarcia miejsca, do którego chcą się wybrać lub zadzwonić. Pamiętaj, aby aktualizować tę informację za każdym razem, kiedy coś ulega zmianie. Jeśli otwierasz nieczynny dotąd w sobotę sklep odnotuj to w wizytówce.

Profesjonalne zdjęcia

Pozostały nam jeszcze logotypy i zdjęcia czyli identyfikacja wizualna firmy. To, co ważne w tym miejscu to dodanie estetycznych i aktualnych fotek, które stworzą wizerunek profesjonalnej firmy. Zdjęcia niewątpliwie przyciągają uwagę, postaw więc na wyraźne, jasne fotografie. Pamiętaj też o dodaniu aktualnego logo – to przecież znak rozpoznawczy Twojej firmy.

Adres witryny

Nie zapomnij o dodaniu adresu strony internetowej! To, czego potencjalny klient nie znalazł w wizytówce, będzie mógł odnaleźć na stronie.

Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania

Po uzupełnieniu i zapisaniu wszystkich informacji, pozostaje już tylko zadbanie, aby wizytówka żyła. Dodawanie aktualnych wpisów, udzielanie odpowiedzi na komentarze, dziękowanie za pozytywne opinie nie tylko buduje wizerunek profesjonalnej, rzetelnej i zainteresowanej klientem firmy, ale wpływa także na wyższe pozycje wizytówki w wynikach organicznych. Pozycja Twojej firmy w organicznych wynikach wyszukiwania aż w 7% zależy od posiadania aktualnej wizytówki w Google Moja Firma (źródło: MOZ).

Moja Firma czyynnik rankingowy

Utworzenie wizytówki w Google Moja Firma to łatwy sposób na zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania i szansa na pozyskanie nowych klientów. Zwracając uwagę na kilka istotnych czynników można pomóc swojej witrynie znaleźć się nieco wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania.

Udostępnij artykuł
Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on Twitter

Nasze usługi, kliknij i zapoznaj się z ofertą


pozycjonowanie adwords rwd sklepy

Sprawdź też...

1 Odpowiedź

  1. Zastępczy pisze:

    Chyba wszystkich interesuje rozwinięcie tego ostatniego punktu, czyli wyższe pozycje w organicu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *