Reklamy AdWords coraz bardziej przypominają wyniki organiczne

Reklamy AdWords coraz bardziej przypominają wyniki organiczne
4.7 (94%) 10 głos[ów]

O dwóch dni polska wyszukiwarka Google wdraża nowy wzór etykiet reklam AdWords. Nowe etykiety adwords to sam zielony kontur, białe tło oraz napis „Reklama” w środku (zamiast zielonej, pełnej etykiety, z którą mieliśmy do czynienia w przeciągu ostatniego roku). To kolejna z dużych zmian w odniesieniu do sposobu wyświetlania i oznaczania reklam AdWords w wynikach Google, z którą mieliśmy do czynienia w ostatnich dwóch latach.

 

nowe etykiety adwords

Po lewej nowy wzór etykiet AdWords, po prawej dotychczasowy

Nowe etykiety adwords – linki sponsorowane niemal jak organiczne

Czym skutkują nowe etykiety adwords? Tym, że reklamy tekstowe w Google coraz bardziej upodobniają się do wyników organicznych. Bez wątpienia zmiana ta to kontynuacja polityki firmy, która mocno inwestuje w AdWordsy poprzez np. zwiększanie udział linków sponsorowanych na pierwszej stronie wyników organicznych. Ostatnie dwa lata przyniosły m.in. takie inne widoczne wizualne zmiany:

  • likwidacja wyświetlania reklam AdWords z prawej strony kolumny wyników organicznych,
  • zwiększeni udziału linków sponsorowanych do 7 (cztery „adwordsy” na górze i trzy na dole),
  • zmiana kolory etykiet „Reklama” z żółtego na zielony – identyczny jak kolor wyświetlanego adresu URL widoczny przy wynikach organicznych.
nowe etykiety adwords 2

A tak zmieniał się wygląd adwordsów na przestrzeni lat. Źródło: http://searchengineland.com/search-ad-labeling-history-google-bing-254332

Na razie nie do końca wiadomo, czy nowe etykiety adwords  są jeszcze na etapie testowania, czy już na etapie końcowego wdrażania. Faktem jest, że wciąż przy wielu linkach reklamowych widnieje dawne oznaczenie z pełnym zielonym wypełnieniem (stan na 23 lutego 2017).

W świetle tych zmian nasuwają się oczywiście pytania. Po pierwsze to jak nowy wzór etykiet ocenia branża SEM, a po drugie jak może zostać ona odebrana z punktu widzenia konsumenta. Zapytaliśmy o to Adriana Radziszewskiego z Agencji WiWi:

Nowe etykiety reklam AdWords to z punktu widzenia reklamodawców i administratorów kampanii zmiana na lepsze. Reklamy będą mniej odróżnialne od wyników organicznych, co może spowodować większą liczbę kliknięć. Z kolei jako konsument uważam, że wizualna zmiana jest mniej istotna niż dobre dopasowanie reklam. Jeśli wyświetlane reklamy AdWords będą źle dopasowane do zapytań użytkowników wyszukiwarki, to po prostu odniosą skutek odwrotny do zamierzonego – zirytują potencjalnego klienta i kolor etykiety nie będzie miał tu większego znaczenia.

– Adrian Radziszewski, specjalista ds. AdWords w Agencji Interaktywnej WiWi

 

Udostępnij artykuł
Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on Twitter

Nasze usługi, kliknij i zapoznaj się z ofertą


pozycjonowanie adwords rwd sklepy

Sprawdź też...

7 odpowiedzi.

  1. Karolina pisze:

    Najważniejsza przy stosowaniu reklam AdWords jest ich zgodność z zapytaniami konsumentów. Oczywiście dopasowanie koloru etykiety ma znaczenie, ale nie jest to kwestia, nad którą godzinami powinni się rozwodzić specjaliści SEO. Nie da się nie zauważyć, że Google mocno inwestuje w Adwordsy, są coraz popularniejsze, dlatego prowadząc biznes, warto zintensyfikować działania w ich obrębie.

    • Joanna Kulik pisze:

      Czyli masz podobno odczucia, jak wielu specjalistów adwords. Przy tym wygląda na to, że reklama w wyszukiwarce na przestrzeni kilku lat może stać się niemal „obowiązkowa”. Pozdrawiam!

  2. Po mojemu będzie to mieć duży wpływ na reklamy w Adwords. Kiedyś zanim sam używałem ich do reklamy swojego biznesu, praktycznie zawsze gdy wyszukiwałem jakieś informacje w Google to szerokim łukiem omijałem pierwsze miejsca, gdzie były wielkie napisy reklama. Jak dla mnie taka zmiana jest na plus i zwiększy ruch tym co używają Adwords.

    • Joanna Kulik pisze:

      Ja kiedyś też omijałam 😀 A a propos zmiany – ewidentnie Google ma parcie na adwordsy i to skuteczne – ludzie klikają chętnie i to coraz chętniej – mamy wszystko w statystykach czarno na białym. Z taką nową etykietą spodziewamy się w firmie wzrostów rzecz jasna :)

  3. Anonim pisze:

    A według mnie zmiana ta to naciąganie klientów na $$$. ja często reklamy omijam ze względu na to że to co się wyświetla nie ma powiązania z tym co szukam. Czyli nie interesuje mnie to, wiec nie wchodzę. A jak to będzie wyglądać teraz? tak, że odruch spowoduje to że kliknę nawet w reklamy bo niebawem nie będzie żadnych różnic między płatnymi a bezpłatnymi. i co z tego ma ich klient? to że zapłaci za wejście osoby nie zainteresowanej. można zauważyć ze Google dąży do tego, aby było jak najwięcej kliknięć, nie do końca wartościowych. A teraz zamieńmy się stronami i zerknijmy na adsense. Skoro to dobra zmiana to dlaczego na moich stronach nie mogę umieszczać reklam adsense w miejscach gdzie ludzie omyłkowo będą klikać? (np wyniki wyszukiwania). przecież to identyczna sytuacja jak z wynikami wyszukiwania :)

    • Joanna Kulik pisze:

      Google to prywatna firma i zarazem monopolista. Jako monopoliści mogą dyktować warunki, a jeśli ktoś nie chce korzystać, to nie korzysta. Wiadomo, że ich działania nie są do końca fajne, ale nie mamy wyboru, jeśli chcemy korzystać z ich wyszukiwarki. A na dzień dzisiejszy chyba większość firm MUSI (szczególnie mam tu na myśli polski rynek).
      Podobna zasada dotyczy adsense – Google wyznaje zasadę: nie chcesz nie korzystaj, tylko właśnie ludzie musza z nich korzystać i kolo się zamyka.
      pozdrawiam :)

  1. 2 marca 2017

    […] Więcej o tej nowości: http://blog.wiwi.pl/nowe-etykiety-adwords/ […]