• 1

Nowe ustawienia geolokalizacji wyników w Google

Nowe ustawienia geolokalizacji wyników w Google
3 (60%) 4 głos[ów]

Google od dawna optymalizuje organiczne wyniki wyszukiwania, aby były one jak najbardziej trafne oraz odpowiadały lokalizacji osób szukających. W ostatnich dniach – dokładnie 27 października – koncern poinformował o zmianie ustawień geolokalizacji.

blooooog
Dotąd proponowane wyniki były uzależnione od wyszukiwarki przypisanej do danego kraju (google.pl, google.de, google.co.uk itd.). Korzystając z google.pl otrzymywaliśmy więc wyniki pochodzące z Polski.

Lokalne IP zamiast krajowej domeny

Po zmianach w ustawieniach geolokalizacji wyniki będą generowane na podstawie lokalnego adresu IP naszego urządzenia. Zostaną więc dopasowane do miejsca pobytu. Jeżeli przebywasz w Polsce otrzymasz wyniki pochodzące z Polski, jeśli będziesz w Wielkiej Brytanii to Twoje wyniki będą pochodziły z Wielkiej Brytanii. Poszukując więc dobrej restauracji będąc w Polsce otrzymasz wyniki najtrafniejsze pod względem Twojej lokalizacji. Jeżeli natomiast wyjedziesz poza granice kraju to korzystając z tej samej, polskiej wyszukiwarki w Londynie otrzymasz wyniki dopasowane do Twojej lokalizacji, a więc propozycje londyńskich restauracji.

Zmiana geolokalizacji a monitoring pozycji

Zmiany wprowadzone przez Google dotyczą wyszukiwań desktopowych, mobilnych oraz wyszukiwań na mapach i w aplikacjach. W ostatnim czasie pozycjonerzy monitorujący pozycje fraz w różnych wyszukiwarkach z pewnością zauważyli znaczne ich wahania. Jednego dnia dana fraza była na 10 pozycji w wynikach, a następnego spadała poza pierwszą 100. O ile prowadząc monitoring pozycji frazy wyłącznie w jednym kraju możesz ustawić IP proxy z konkretnej geolokalizacji, o tyle sprawa komplikuje się, kiedy w grę wchodzi kilka krajów. Zmiana ta jest więc nieco problematyczna dla pozycjonerów monitorujących pozycje fraz w różnych lokalizacjach

Oczywiście istnieje możliwość ręcznego wybrania kraju, z którego chcemy otrzymywać wyniki. Osoby, które monitorują pozycje tylko w jednym kraju mogą więc być spokojne. Jak zmiana w Google wpłynie na szerszy monitoring pozycji – czas pokaże.

Źródło: https://www.blog.google/products/search/making-search-results-more-local-and-relevant/

Udostępnij artykuł
Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on Twitter

Nasze usługi, kliknij i zapoznaj się z ofertą


pozycjonowanie adwords rwd sklepy

Sprawdź też...

1 Odpowiedź

  1. Akurat niedawno zastanawiałam się nad tym dopasowaniem Google do miejsca, w którym wyszukujemy dane. Wcześniej myślałam, że algorytm jest niedopasowany, ale z nowymi zmianami, zmieniam też swoje zdanie. Jedno z lepszych zmian ostatnich miesięcy, moim zdaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *