Nowości Google – Październik 2016 [PODSUMOWANIE]

Nowości Google – Październik 2016 [PODSUMOWANIE]
4.5 (90%) 14 głos[ów]

Nowości Google w październiku 2016 objęły przede wszystkim flagowe narzędzie do analityki – Google Analytics, ale zapowiedzi mniejszych i większych reform nie ominęły AdWords oraz samej wyszukiwarki. Szczególni interesująca była zapowiedź rozbicia indeksu stron na dwie wersje. Jakie? Dowiecie się z najnowszego podsumowania nowości Google!

nowosci-google-pazdziernik-2016

10.10 – Dużo zmian w panelu Google Analytics

Szykowane nowości Google Analytics to jedna z ciekawszych informacji miesiąca. Na oficjalnym blogu Analytics firma ogłosiła, że intensywnie pracuje nad usprawnieniem i uproszczeniem swojego flagowego narzędzia analitycznego. W październiku Google zaprezentowało użytkownikom kilka nowości i jednocześnie zapowiedziało wielu kolejnych, których możemy spodziewać się w przeciągu kilku następnych miesięcy, a nawet tygodni.

Zmiany dotyczyć będą między innymi uproszczonej nawigacji – zmieni się panel nawigacyjny w Google Analytics, który ma lepiej odzwierciedlać ideę Materiał Design, czyli standard stawiający sobie za cel połączenie klasycznych zasad web designu z innowacyjnością i współczesnymi możliwościami technologicznymi.

Google zapowiada także, że umożliwi zwinięcie lewego menu, a zakładka „Administracja” zostanie przeniesiona na dół lewego menu. W lewym menu wylądują także wszystkie funkcje związane z personalizacją raportów w Analytics i pojawią się w jednej nowej sekcji Dostosowanie (Customization).

Inna zapowiedziana zmiana dotyczyć będzie zakładki „Strona Główna” – zmieni się sposób wyświetlania i wyboru podglądu witryn. Ponadto bezpośrednio po zalogowaniu użytkownik zostanie odesłany do miejsca, w którym ostatnio skończył przeglądanie raportów Analytics, a domyślny zakres czasu dla wyświetlanych danych będzie wynosił teraz 7, a nie 30 dni.

Firma zapowiedziała także wiele mniejszych, kosmetycznych zmian. Na przykład funkcja „Alerty niestandardowe” (Zakładka „Administracja”) zostanie przesunięta do sekcji Dostosowanie. Z kolei zupełnie zniknąć ma sekcja Analiza automatyczna, którą zastąpi nowa Automated Insights Stream znana z mobilnej apki Analytics.

Komunikat po angielsku

13.10 – Google podzieli indeks stron na wersję desktop i mobile

Już w połowie miesiąca informowaliśmy, że Google zamierza podzielić indeksowanie stron ze względu na wyszukiwarkę desktopową i wyszukiwarkę na urządzeniach mobilnych. News został oficjalnie potwierdzony przez Gary’ego Illyes’a z Google’a, a wdrożenie zmian ma zająć kilku miesięcy.  Co ciekawe, indeks mobilny, który zwraca większą uwagę na przystosowanie witryn do urządzeń mobilnych ma stać się indeksem ważniejszym. To działanie najprawdopodobniej będzie miało wpływ na różne pozycje stron w wynikach wyszukiwania na desktopie i urządzeniach mobilnych. Być może nawet wpłynie na mniejszą lub zerową widoczność stron nieprzystosowanych.  Dodatkowo zastanawia priorytetowość indeksu mobilnego i jego działalność w kontekście zapytań wpisywanych w okno wyszukiwarki na urządzeniach desktopowych.

19.10 – AdWords. Nowa forma kontaktu z reklamodawcą

Nowości Google AdWords ciąg dalszy. Po miesiącach testowania w panelach reklamodawców Google AdWords dostępny jest już nowy typ rozszerzenia kampanii – to Rozszerzenia wiadomości (ang. Click-to-message ads).  Jest to zupełnie nowa forma kontaktu na linii odbiorca reklamy – reklamodawca. Dodanie tej funkcji do naszej kampanii umożliwia użytkownikowi wysłanie nam SMSa np. z prośbą o szczegóły oferty czy rezerwację pokoju w hotelu. Funkcjonalność ta, z wiadomych względów, działa tylko na urządzeniach z możliwością wysyłania SMSów, czyli na smartfonach. Oto jak działa:

  1. Użytkownik widzi reklamę
  2. Klika w odpowiedni przycisk CTA -tu: ikonkę wiadomości
  3. Otwiera mu się aplikacja SMS z gotowym, przygotowanym wcześniej zapytaniem
  4. (Opcjonalnie) kontaktuje się z reklamodawcą za pomocą wiadomości SMS

Kliknięcie w ikonę wiadomości jest płatne tak samo jakby użytkownik kliknął w samą reklamę. Jak przekonuje firma, dodanie rozszerzenia wiadomości zwiększa widoczność reklamy bez dodatkowych kosztów oraz ułatwia kontakt z tobą. A chęć kontaktu ze sklepami i usługodawcami za pomocą smsowania wykazało 65% respondentów badań, na które Google powołuje się na początku swojego komunikatu. Ankieta wykazała, że potencjalni klienci chętnie zapytaliby za pomoc SMSa o produkt, usługą oraz umówili spotkanie. Warto także zwrócić uwagę na niedoróbki nowej funkcji – jak zauważa Karol Węgrzyniak z EkspertSEM: „Największym minusem w tym momencie jest brak możliwości śledzenia konwersji z rozszerzeń wiadomości. Google obecnie nie jest w stanie śledzić momentu wysłania przez potencjalnego klienta wiadomości SMS po kliknięciu w rozszerzenie. Widzimy jednak ilość wyświetleń oraz kliknięć w rozszerzenie.”

Informacja po polsku

Informacja na blogu AdWords po angielsku

27.10 – Raporty AdWords dostępne dla (prawie) wszystkich użytkowników konta

Ekipa Google AdWords poinformowała o nadchodzących zmianach w udostępnianiu raportów. Od 14 listopada będą one widoczne dla prawie wszystkich użytkowników danego konta AdWords. Także dla tych posiadających „Dostęp tylko do odczytu” oraz „Dostęp standardowy”. Funkcja nie będzie dostępna dla użytkowników posiadających typ dostępu „Tylko e-mail”.

Informacja po angielsku w serwisie Search Engine Roundtable

 

Udostępnij artykuł
Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on Twitter

Nasze usługi, kliknij i zapoznaj się z ofertą


pozycjonowanie adwords rwd sklepy

Sprawdź też...

1 Odpowiedź

  1. Widoczni pisze:

    Odnośnie rozszerzeń wiadomości, wydaje się to świetną opcją. Jednak to na czym skupia się firma zlecająca reklamę swoich usług w AdWords, czyli to na co powinna zwracać największą uwagę agencja, a Google nie zawsze bierze to pod uwagę, to wspomniany efekt w postaci faktycznie przesłanej wiadomości. Co z tego, że mamy fajny bajer, jeśli nie wiemy tak naprawdę czy działa? A koszty w kampanii generuje na pewno.