• 2

Optymalizacja obrazów na stronie – o czym musisz pamiętać?

Optymalizacja obrazów na stronie – o czym musisz pamiętać?
4.1 (81.9%) 21 głos[ów]

Coraz częściej mówi się o wyszukiwaniu głosowym i optymalizacji stron pod takie wyszukiwanie. Co jednak z wyszukiwaniem obrazem? Czy ten etap mamy już za sobą? A może nigdy go nie doceniliśmy?

optymalizacja zdjęć

Optymalizacja zdjęć pod SEO

Temat wyszukiwania za pomocą obrazu wydaje się trochę pominięty. Tymczasem według analizy danych Jumpshot i Moz wykonanej przez Randa Fishkina (https://moz.com/blog/state-of-searcher-behavior-revealed), wyszukiwanie za pomocą Google Image jest drugim z najczęstszych wyszukiwań zaraz po Google.com. Trudno to sobie wyobrazić skupiając się tylko na własnych doświadczeniach – nie wiem, jak Wam, ale mnie bardzo rzadko zdarza się korzystać z tej funkcji.

Warto jednak zastanowić się, w jaki sposób Google dobiera wyniki wyszukiwania obrazem i jakie elementy są w tym procesie kluczowe.

Pierwsze i najważniejsze to nazwa pliku użytego na stronie. Jeżeli sprzedajesz bluzy marki X z kolekcji Y – nazwij w ten sposób obrazki na swojej stronie. Szanse, że Twój produkt pojawi się w wynikach wyszukiwania będą znacznie większe niż w sytuacji, gdy zdjęcia będą miały przypadkowe nazwy. Google wprawdzie ma możliwość indeksowania obrazów na podstawie analizy otaczających ich treści, jednak im więcej danych tym większa szansa na pojawienie się w wynikach wyszukiwania i zwiększenie ruchu na stronie.

Popularne i często wyświetlane obrazy znajdują się wyżej w rankingu Google. Tym, co przyciąga uwagę użytkowników jest jakość. Zadbaj więc, aby zdjęcia umieszczone na twojej stronie były atrakcyjne i dobre jakościowo. Produkt przedstawiony na zdjęciu powinien być wyraźny i zaprezentowany w ciekawy sposób. Im lepsze zdjęcia tym więcej kliknięć, a tym samym wyższy ranking obrazu. Warto też pamiętać o proporcjach obrazu i zadbać, aby mieścił się on w tych najbardziej standardowych – 16:9 lub 4:3. Jeżeli obraz zostanie sztucznie dopasowany do tych proporcji może się okazać, że znacznie straci na jakości.

Bardzo ważna jest też autentyczność zdjęć. Ten element jest szczególnie istotny w przypadku stron oferujących usługi świadczone przez konkretnych ludzi – terapeutę, prawnika, opiekunkę. Nie trudno jest odróżnić zdjęcie pobrane ze stocka od autentycznego zdjęcia, a użytkownicy z pewnością wybiorą to naturalne.

Nie można też zapomnieć o znacznikach Alt obrazów, czyli atrybutach HTML służących do opisu obrazu w witrynie. Jest to szczególnie przydatne w przypadku osób niedowidzących lub gdy z jakiegoś powodu obraz nie może być wyświetlony. Atrybuty Alt obrazów to bardzo ważny czynnik nie tylko przy optymalizacji zdjęć, ale także przy optymalizacji strony.

Warto spędzić trochę czasu nad wdrożeniem powyższych punktów. Dzięki kilku prostym działaniom mamy szansę zdobyć nowe wyświetlenia strony i nowych klientów.

 

Udostępnij artykuł
Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on Twitter

Nasze usługi, kliknij i zapoznaj się z ofertą


pozycjonowanie adwords rwd sklepy

Sprawdź też...

2 odpowiedzi.

  1. ZuVi pisze:

    Warto jeszcze dodać o kompresji, czyli zmniejszeniu rozmiaru bez utraty jakości oraz wkomponowaniu grafiki w otoczenie treści o tym samym zagadnieniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *