• 0

Poruszanie się po Google Analytics cz.1

Poruszanie się po Google Analytics cz.1
5 (100%) 1 głos[ów]

Narzędzie Google Analytics jest bardzo obszerne. Zawiera mnóstwo zaawansowanych funkcji
i możliwości. W naszym cyklu omówimy podstawowe raporty, które mogą być przydatne dla każdej firmy. Rozpoczynamy jednak od podstaw, czyli od zakładania nowego konta Analytics oraz łączenia go ze stroną.

 

A young, beautiful business woman working from her home office

Tworzenie konta w Google AnalyticsTworzenie konta

Nowe konto tworzymy na oficjalnej stronie Google Analytics, dostępnej pod tym adresem: https://www.google.com/analytics. Po kliknięciu w znaczek utwórz konto w prawym górnym rogu mogą wydarzyć się dwie możliwości. Jeśli nie jesteśmy zalogowani na koncie Google, będziemy musieli zrobić to teraz, ewentualnie konieczne będzie utworzenie nowego konta. Natomiast jeśli jesteśmy już zalogowani, przekierowani zostaniemy do panelu systemu Analytics. Administracja
Teraz należy kliknąć w napis Administracja w lewym menu. Pojawią nam się trzy kolumny:
Konto, Usługa oraz Widok danych. Należy rozwinąć kolumnę Konto
i wybrać pozycję „Utwórz nowe konto”. Teraz musimy uzupełnić wymagane pola. Zalecam wybranie poprawnej kategorii branży oraz strefy czasowej. Po dokonaniu ustawień, przechodzimy do pobierania identyfikatora śledzenia.

Dodawanie śledzenia do strony

Po utworzeniu konta przekierowani zostaniemy do strony z kodem śledzenia i szczegółowymi informacjami na temat jego wdrażania.
W górnej części zastaniemy unikalny identyfikator śledzenia, natomiast pod nim znajduje się kod, który należy umieścić na stronie. Warto dokładnie przeczytać wszelkie informacje jakie tu zastaniemy. W przypadku braku znajomości w tematyce tworzenia stron internetowych, warto skontaktować się z osobą, która taki kod śledzenia nam doda.

Kod śledzenia

Czas rzeczywisty

Jak sprawdzić, czy kod śledzenia został poprawnie dodany w witrynie? Do tego celu możemy wykorzystać np. Raport o nazwie Czas rzeczywisty. W tym miejscu zawsze będziemy mogli sprawdzić, ilu internautów przebywa aktualnie na naszej stronie. Po rozwinięciu kategorii Czas rzeczywisty (ikonka zegara w lewym menu), zauważymy kilka podkategorii w które możemy wejść, by sprawdzić bardziej szczegółowe dane. Najbardziej ogólną z nich jest raport Omówienie. Jeśli w tym samym czasie wejdziesz na swoją stronę, liczba aktywnych użytkowników powinna być wyższa niż 0.

Czas rzeczywisty

Strona główna

Jednak zanim przejdziemy do przeglądania różnych raportów, warto najpierw wejść do zakładki Strona główna w lewym menu. Znajdziemy tu kilka prostych raportów i wykresów opisujących ruch w naszej witrynie. Strona główna pełni również funkcję skrótu – w przypadku chęci szybkiego przejścia do interesującej nas kategorii, wystarczy kliknąć w niebieski odnośnik występujący w prawym dolnym rogu prawie każdego wykresu. W następnych częściach poradnika opowiem szczegółowo o podstawowych raportach, jakie oferuje system Analytics. Będą one bardzo przydatne do analizowania ruchu na naszej stronie.

Udostępnij artykuł
Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on Twitter

Nasze usługi, kliknij i zapoznaj się z ofertą


pozycjonowanie adwords rwd sklepy

Sprawdź też...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *