Sztuczna inteligencja w służbie SEO

Sztuczna inteligencja w służbie SEO
4.8 (95%) 28 głos[ów]

1170x600 glowa

SEO to biznes nastawiony na wyniki. Im więcej mamy informacji o tym, jak poprawić wyniki strony w wyszukiwarkach tym lepiej. Niestety dostęp do tej wiedzy wciąż jest ograniczony i nawet najstarsi górale nie znają dokładnie czynników, które warunkują skuteczną optymalizację.

Marketing internetowy wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI – Artificial Intelligence) już od dawna m.in. do gromadzenia danych o targetowaniu reklam, określania trafności treści, usprawniania kampanii reklamowych itp. Współczesne, ulepszone algorytmy umożliwiają wyszukiwarkom naukę na podstawie doświadczeń – analizy języka naturalnego, przetwarzania informacji o działaniach podejmowanych przez użytkowników. Czynniki rankingowe mogą więc zmieniać się z zapytania na zapytanie. Prace nad poprawą AI wciąż trwają i przynoszą nowe wytyczne.

Jakie? Oto 4 główne:

1. Wzrost znaczenia treści wizualnych
Wyszukiwarki doskonale wiedzą, czym jest wideo czy obraz. Co więcej wiedzą też coraz lepiej, jak analizować treść wizualną. Oznacza to, że podobnie jak twórcy treści uczyli się optymalizacji słów kluczowych i nagłówków, tak twórcy materiałów wizualnych będą musieli w swoim procesie twórczym uwzględnić również SEO.

2. Większy nacisk na jakość
Ze względu na nowy czynnik AI, który próbuje zrozumieć kontekst rozłożenia treści na stronach internetowych, treść i wartość merytoryczna są obecnie najważniejszymi czynnikami rankingowymi. Wyszukiwarka stara się jak najtrafniej dopasować treść do zapytania użytkownika. Zawartość strony musi więc być lepsza niż kiedykolwiek. Najlepszym rozwiązaniem byłoby więc skupienie całej witryny wokół jednego wątku.

3. Bardziej selektywne podejście w budowaniu linków
Ulepszenia AI w zakresie linków dotkną głównie domen o dużej ilości linków zwrotnych, ale niedopracowanej treści. Wyszukiwarki będą analizowały, czy użytkownik klikający w dany link rzeczywiście pozostał na stronie i przeczytał jej treść, czy kliknął, a po chwili opuścił stronę. Marketerzy muszą więc jeszcze bardziej skupić się na jakości i trafności linków. Linki powinny więc pochodzić z domen o podobnej branży, co nasza strona docelowa.

4. Wyszukiwanie mobilne
Według statystyk Google 40% wyszukiwań pochodzi z telefonów. Optymalizacja pod mobile jest więc konieczna. Google wywiera coraz większy nacisk na to, aby witryny internetowe były coraz bardziej przyjazne użytkownikom mobilnym. Wraz ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych coraz powszechniejsze staje się też wyszukiwanie głosowe. Optymalizacja uwzgledniająca zapis głosowy jest więc przyszłością SEO.

Dbanie o jakość i trafność treści oraz inwestycja w długoterminowe strategie optymalizacji to główne zadania, na jakich powinni się skupić marketerzy, resztę zrobi za nas AI 😉

Udostępnij artykuł
Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on Twitter

Nasze usługi, kliknij i zapoznaj się z ofertą


pozycjonowanie adwords rwd sklepy

Sprawdź też...