• 0

Wstawianie com.google.android.googlequicksearchbox w źródło organiczne

Wstawianie com.google.android.googlequicksearchbox w źródło organiczne
3.4 (68%) 5 głos[ów]

WiWi.pl - ustawianie filtra w Google Analytics

Co to jest com.google.android.googlequicksearchbox?

Przeglądając rutynowo zakładki Google Analytics moją uwagę zwrócił systematycznie pozyskiwany ruch z – com.google.android.googlequicksearchbox, który szybko rzucił się w oczy od swojej długiej nazwy. Charakterystyczne nazewnictwo wynikające z odwróconej kolejności słów od razu nasunęło wniosek, że mamy do czynienia z aplikacją napisaną w języku Android. I rzeczywiście com.google.android.googlequicksearchbox to nic innego jak część ruchu organicznego pozyskiwanego z wyszukiwarki Google Search na systemie Android. Czemu jednak ruch pozyskiwany z wyszukiwarki, znalazł się w kategorii Referral?

Miesięczny ruch z com.google.android.googlequicksearchbox dla medium referral do 31 sierpnia.

Miesięczny ruch z com.google.android.googlequicksearchbox dla medium referral do 31 sierpnia.

Czemu ruch z wyszukiwarki nie trafia do organica?

Ruch wynikający z pozycjonowania, a pozyskiwany w tym przypadku z wyszukiwarki mobilnej na systemie Android, powinien od razu trafiać do źródła organica, jednakże z jakiegoś powodu nie dzieje się tak po odwiedzinach strony z telefonów z Androidem 6. Co można zrobić w takim przypadku? Rozwiązanie jakie się nasuwa to ustawienie niestandardowego filtra, który po spełnieniu dwóch warunków, przekierowuje w raporcie ruch z com.google.android.googlequicksearchbox do organica. W jaki sposób możemy to wykonać?

Administracja → Zakładka „widok danych” → Filtry → „+Dodaj filtr”

Po wejściu we wskazaną ścieżkę, generujemy okienko, w którym nadajemy nazwę filtrowi. Sugeruję tutaj na zastosowanie nazewnictwa od filtrowanej aplikacji, tak aby w przyszłości nie mieć wątpliwości czemu taki zabieg został zastosowany – ja nazwałem „Google Search Android”. Kolejnym krokiem jest wybranie Niestandardowego typu filtra. Z rozwijanego pola wybieramy opcję „zaawansowane” i w ten sposób otwierają nam się trzy pola do wypełnienia wraz z wybraniem odpowiedniego warunku z listy rozwijanej.

W polu A wybieramy „Źródło kampanii” i będzie nim ^com\.google\.android\.googlequicksearchbox$. W polu B wybieramy z listy rozwijanej „Medium kampanii” i obok wpisujemy referral. Z kolei z listy rozwijanej danych wyjściowych tak jak poprzednio wybieramy ponownie „Medium kampanii”, ale wpisujemy miejsce gdzie będą lądowały nasze dane wyjściowe, czyli – organic.

Warunki filtra niestandardowego dla com.google.android.googlequicksearchblox

Prawidłowo zdefiniowano filtr niestandardowy dla ruchu pochodzącego z wyszukiwarki Android com.google.android.googlequicksearchbox.

Po właściwym zdefiniowaniu wszystkich pól formularza, a także oznaczeniu spełnienia wytycznych z Pola A i Pola B, a także zastąpieniu pola danych wyjściowych, właściwie zdefiniowany filtr niestandardowy możemy już zapisać.

Efekt? Com.google.android.googlequicksearchbox w organicu

Wykres Ruchu Organicznego dla com.google.android.googlequicksearchbox

Prawidłowo zdefiniowany filtr przekierowuje ruch z com.google.android.googlequicksearchbox do organica od 1 września.

W przypadku analizowanej strony, ruch z com.google.android.googlequicksearchbox nie jest znaczący, ale w przypadku stron mniejszych, albo w perspektywie dłuższego okresu czasu, dane mogą mocno namieszać. Google Analytics jako miarodajne i przejrzyste narzędzie, powinno prawidłowo interpretować napływające dane, stąd uważam, że mimo wszystko, warto poświęcić 5 minut i zadbać o przejrzystość w naszych raportach.

Udostępnij artykuł
Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestTweet about this on Twitter

Nasze usługi, kliknij i zapoznaj się z ofertą


pozycjonowanie adwords rwd sklepy

Sprawdź też...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *